menuordersearch
alborzsanat.ir

مراحل تولید مبل راحتی و اجزای تشکیل دهنده ی آن ,

۱۳۹۸/۳/۲ پنج شنبه
(2)
(1)
مراحل تولید مبل راحتی و اجزای تشکیل دهنده ی آن
مراحل تولید مبل راحتی و اجزای تشکیل دهنده ی آن

مراحل تولید مبل راحتی و اجزای تشکیل دهنده ی آن

همان طور که می‌دانید الوار همان چوب است که روی آن پردازش هایی نیز صورت گرفته است و این الوارها برای تولید مبل راحتی نیز مورد استفاده قرار میگیرد برای تولید مبلمان نیز این الوارها وارد قسمت نجاری خواهد شد و با استفاده از دستگاه های مخصوص به تکه های مورد نیاز بریده خواهد شد. البته برای ساخت مبلمانی که دارای نقوش و طرح های مختلف هستند روی این الوارها طرح هایی نیز انجام خواهد شد.

اینگونه از نقش ها و طرح کاری ها معمولا روی مبلمان کلاسیک انجام می‌شود که به صورتی منبت کاری است.

البته نجار با توجه به محصولی که تولید می‌کند چه مبل راحتی باشد و چه کلاسیک از آن الوار استفاده می‌کند. به عنوان مثال برای آن که برای ساخت مبل راحتی، کلاف داخلی تولید کنند از چوب روس نیز استفاده می‌کنند و همچنین برای نمای بیرونی آن از چوب راش یا توسکا استفاده می‌شود.

انواع چوب مورد استفاده در ساخت مبل راحتی

امروزه برای تولید انواع مبل راحتی یا کلاسیک، استیل و یا هر نوع مدل دیگر از چوب و یا فرآورده های چوبی نیز استفاده می‌کنند که برای تولید آن نیز از ام دی اف و نئوپان و ... نیز استفاده می‌کنند.

همچین برای طراحی انواع مبل راحتی و کلاسیک و ... نیز از متریال های مختلف استفاده می‌شو که شامل چرم، پارچه و چوب است.

یکی از موضوعاتی که بهتر است بدانید آن است که چوب نقش بسیارمهمی در طراحی مبلمان دارد و در واقع پایه و اساس کار تولید مبل راحتی همین چوب است. در واقع کلاف یا همان اسکلت یا بدنه مبل نیز ارتباط بسیار مستقیمی با کیفیت مبل دارد. در صورتی که برای ساخت مبل راحتی یا کلاسیک از کلاف های بی کیفیت ساخته شود مشکلاتی عدیده ای را در طولانی مدت در هنگام استفاده از مبل به وجود می‌آورد.

کاربرد چوب راش در ساخت مبل راحتی

چوب درخت راش از جمله چوب هایی است که بسیار سخت و مقاوم است و همچنین دارای وزنی نیمه سنگین است. به این دلیل از چوب راش برای ساخت کلاف مبل راحتی نیز استفاده می‌شود که حشرات و قارچ ها به راحتی نمی‌توانند به آن نفوذ کنند و آسیبی به آن برسانند و این از مزایای این نوع چوب است.

رنگ این گونه چوب در طبیعت به صورت کرم و مایل به قرمز است. که شما می‌توانید دو مدل از این نوع چوب ایرانی و وارداتی را در بازار مبل راحتی تهیه نمائید. چوب های راشی که به ایران وارد می‌شود به تازگی از مرزهای شمالی می‌آید به خصوص گرجستان و آذربایجان وارد می‌شود که در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چوب های راشی که به صورت وارداتی هستند و برای ساخت مبل راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرند دارای ابعاد مناسبی می‌باشند و ضایعات کمتری در صنایع مبلمان ایجاد می‌کند.

چوب راشی که به خصوص از گرجستان وارد شده باشد دارای کیفیت بسیار خوبی است.

این نکته را در نظر داشته باشید که مبل راحتی تولید شده با چوب راش سنگین تر از موارد مشابه است.

 

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
با ما در تماس باشید
دفتر مرکزی :
کرج جاده محمد شهر نرسیده به سه راه امیر کبیر روبروی مسجد صاحب الزمان فروشگاه البرز صنعت
تلفن تماس :
02636338710-13
09121611814
aparatfacebooktwiteryoulinkedininstagram
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp بر روی هر کدام از اکانت پشتیبان ما کلیک کنید.
ما معمولا در کمتر از 5 دقیقه پاسخ می‌دهیم
مدیر
پشتیبانی واتساپ
چطور میتونم کمکتون کنم؟