menuordersearch
alborzsanat.ir

میخکوب بادی یا شارژی، کدام یک بهترین انتخاب است؟ ,

۱۳۹۸/۲/۱۸ چهارشنبه
(2)
(0)
میخکوب بادی یا شارژی، کدام یک بهترین انتخاب است؟
میخکوب بادی یا شارژی، کدام یک بهترین انتخاب است؟

میخکوب بادی یا شارژی، کدام یک بهترین انتخاب است؟

شما در ویترین ابزار فروشی ها میخکوب های شارژی را دیده اید. تبلیغات فراوانی در مورد این ابزارها شده است، اما خیلی از ماها گول خورده و با خرید این ابزار، پول هایی را که به سختی در آورده ایم، خرج ابزاری کرده ایم که بیش از واقعیت، از آن تعریف شده است، پس به یقین نمی‌خواهیم هنگامی که صحبت از ابزار بسیار کلیدی و مهم کارمان پیش می‌آید، سرمان کلاه برود. شما هم اگر همچنان به دنبال تفاوت بین میخکوب بادی و یا شارژی هستید، در ادامه، به نکاتی راجع به این موضوع اشاره می‌شود.

 قیمت

میخکوب های شارژی نسبت به پنوماتیکی ها قیمت های تعجب برانگیزی دارند. مثلا میخکوب گیج ۱۸ شرکت پورتر کیبل ( Porter-Cable) مدل ۲۰ ولت ماکس بدون باطری ۱۴۹ دلار قیمت دارد. در عوض مدل بادی مشابه ۷۰ دلار قیمت دارد.

  هیچ ابزاری سرخود کار نمی‌کند و نیاز به منبع انرژی دارد. میخکوب شارژی مثال بالا با باطری ۱.۵ آمپرساعتی ۱۹۹ دلار قیمت دارد.

  حال اگر یک کمپرسور خوب نظیر رول ایر ( Rolair ) با شلنگ و اتصالات به میخکوب بادی خود اضافه کنید، قیمت مجموعه ابزار بادی دو برابر میخکوب شارژی خواهد شد!

 هزینه های دیگری که لازم است در نظر گرفته شود این است که اکثر استادکاران، فقط به میخکوب اکتفا نمی‌کنند. اضافه نمودن یک منگنه کوب باریک و یک میخکوب گیج ۱۶ مجموعه را کامل می‌کند. با نگاهی به میخکوب های شرکت ریجید سری هایپردرایو، گیج ۱۶ بدون باطری و شارژر ۲۴۹ دلار آب می‌خورد. در مورد میلواکی نیز ابزار خالی بدون باطری و شارژر ۳۲۹ تا ۳۴۹ دلار و با باطری و شارژر ۳۴۹ تا ۳۹۹ دلار هزینه می‌برد.

 اگر واقع بین باشیم، نیاز دارید حداقل یکی از ابزارها با باطری باشد تا دو ابزار دیگر در صورتی که از پلتفرم همان باطری باشند، یعنی از همان برند ابزار با باطری یکسان، بطور مشترک از باطری استفاده کنند.

از طرف دیگر همین مجموعه بصورت بادی، نسبت به شارژی نصف یا کمتر هزینه می‌برد.

 ارگونومی دو ابزار

در مقوله ارگونومی، توجه ناچیزی به دسته و روکش لاستیکی آن می‌کنیم، چرا که وزن اولین پارامتری است که باید در نظر گرفته شود. حتی هنگامی که شلنگ باد از میخکوب بادی آویزان است، وزن آن ۲ پوند (حدود ۹۰۰ گرم) است که در قیاس با وزن ۷ پوندی (۳۱۷۵ گرم) میخکوب شارژی، بسیار ناچیز است.

این موضوع با وزن خاتمه پیدا نمی‌کند. در زمان استفاده از میخکوب شارژی، شما هرگز در حال کشیدن مدام شلنگ به این طرف و آن طرف نخواهید بود. بخاطر شلنگ به زمین نخواهید خورد و دیگر تعادل میخکوب را هنگامی که در ارتفاع و یا زوایای مختلف از آن استفاده می‌کنید از دست نخواهید داد و به یک مسافت ثابت، محدود نخواهید شد. کمپرسوری هم در کار نخواهد بود تا صدای موتورش شنیده شود. پس اگر در محیطی کار می‌کنید که مسکونی بوده و یا افراد دیگری مشغول به کارند، استفاده از میخکوب شارژی یک امتیاز بزرگ است.

 کارایی

 اگر چه هنگام کار با میخکوب، گاهی اوقات میخ در آن گیر می‌کند اما بطور کلی کارایی بی عیب و نقصی دارند و تعمیر و نگهداری مناسب آنها، شلیک های موثر و ثمربخش آنها را نتیجه می‌دهد.

اما از لحاظ سیکل شلیک، بین این دو ابزار باز هم تفاوت وجود دارد. میخکوب بادی، طبق انتظار شما همین که شستی را فشار دهید شلیک می‌کند، اما در میخکوب شارژی نظیر محصول شرکت ریوبی، مدتی طول می‌کشد تا چرخش در مکانیزم میخکوب انجام شده سپس شلیک انجام شود. شرکت های میلواکی و هیتاچی مشکل تاخیر را حل کرده اند، اما در عوض وجود مشکل گرما در آنها گزارش شده است. البته این ایراد هنگامی خود را نشان داده که سرعت میخ کوبی بسیار زیاد بوده است، سرعتی که هیچ نجار با سلیقه ای از آن برای تولید یک کار حرفه ای استفاده نمی‌کند.

 مدت زمان کار

 مقایسه مدت زمان کار این دو میخکوب شاید ناعادلانه باشد. میخکوب بادی تا زمانی که برق هست کار می‌کند. همچنین اگر کمپرسور شما خیلی کوچک باشد، گاهی اوقات مجبور می‌شوید تا از کار بایستید و فرصت دهید کمپرسور خود را شارژ کند. میخکوب های شارژی حتی با کوتاه ترین زمان کار، بیش از ۴۰۰ میخ را با یک باطری کم حجم کاملا شارژ شده، شلیک می‌کنند. برخی از میخکوب های شارژی توانایی شلیک ۱۶۰۰ میخ با یک شارژ را دارند.

موضوع وقتی جالب می‌شود که میخکوب از کار می‌افتد. در میخکوب شارژی، شما فقط باطری خالی را با یک باطری پر جایگزین کرده و باطری خالی را در شارژر قرار می‌دهید. حتی اگر از باطری های کم حجم و سبک استفاده کنید، دور از ذهن است که حجم کار آنقدر زیاد باشد تا هر دو باطری خالی شوند. اما وقتی که میخکوب بادی از کار می‌افتد، شما معمولا می‌بایست معلوم کنید که آیا برق، کمپرسور یا شلنگ مشکل دارند. این کار زمان بر بوده و ممکن است پرهزینه باشد. البته این را هم در نظر بگیرید که در قیاس با شارژ متناوب باطری های میخکوب شارژی، مشکل از کار افتادن میخکوب بادی بسیار کمتر اتفاق می‌افتد.

 نگهداری

 اگرچه تعداد قطعات بیشتری در میخکوب بادی به هم بسته شده اند، اما طراحی آن آسان تر از میخکوب شارژی است. شما باید مطمئن شوید که شلنگ نشتی ندارد، کوپلرهای اتصال، مستحکم هستند، کمپرسور به درستی کار می‌کند، برق وصل است و همینطور به خاطر می‌سپارید که هر روز میخکوب را روغن کاری کنید در حالیکه سطوح روغن در کمپرسور را نیز زیر نظر دارید. اینگونه مراقبت ها هنگام کار با میخکوب های شارژی موجود در بازار دیگر پوچ و بی معنی است، تا زمانی که شما ۲ باطری برای کار دارید، میخکوب به کار خود ادامه می‌دهد.

اگرچه بطور کلی تعمیر و نگهداری ابزارهای بادی آسان است، اما قطعات زیادی در زنجیره وجود دارد که احتمال خراب شدن آنها در صورت عدم تعمیر و نگهداری مناسب وجود دارد. لازم بذکر است این ابزارها نیاز به بازرسی گاه و بیگاه دارند.

 راه اندازی یا جمع آوری ابزار

 در یک آزمایش، مدت زمان بردن ابزار از خودرو به محل کار و نصب و راه اندازی آن اندازه گیری شد. برای ابزار بادی نیاز به ۲ بار رفت و برگشت بود. یک بار برای کمپرسور و بار دیگر برای شلنگ و میخکوب. یافتن پریز برق و اتصال شلنگ و میخکوب و انتظار برای رسیدن کمپرسور به فشار عملیاتی، همگی با هم بیش از ۶ دقیقه زمان برد. اما این زمان برای میخکوب شارژی فقط ۳۰ ثانیه بود.

با اضافه کردن زمان بالا رفتن از پله ها و پیشروی در کار و جابجایی تا حیاط پشتی، زمان محاسباتی افزایش می‌یابد. همچنان که در طی روز کار خود را ادامه می‌دهید، خواهید دید که نیاز به جابجایی کمپرسور و تجهیزات خواهید داشت. در پایان روز، جهت بازگرداندن ابزار بادی به خودرو، طی نمودن دو سفر باز هم تکرار می‌شود. در نتیجه شما خسته تر خواهید شد. اگر کار میخکوبی شما فقط در چند اتاق است، استفاده از میخکوب شارژی بسادگی ۳۰ دقیقه در زمان شما صرفه جویی می‌کند و هرقدر جابجایی شما در مکان بیشتر باشد، میزان صرفه جویی زمان بیشتر خواهد بود.

 نتیجه نهایی مقایسه میخکوب بازی و شارژی

 حال آیا شما باید به سراغ میخکوب شارژی بروید و یا با همان سیستم بادی سنتی کارها را انجام دهید؟

جواب: اگر هزینه مطرح نیست، هر دو را داشته باشید.

اگر کاری که در دست شماست، دکوراسیون یک اتاق بزرگ و یا یک ساختمان کامل است. به یقین ارزشش را دارد که ویژگی ارگونومی ابزار را فراموش کرده و گزینه بادی را به سر کار بیاورید. اما خرده کاری، رفع نواقص و کارهای کوچک با میخکوب شارژی سریعتر انجام می‌شود. هر دو ابزار جایگاه خود را دارند و این امکان وجود ندارد که یکی بطور کامل بتواند جای دیگری را پر کند.

فروشگاه آنلاین البرز صنعت

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
با ما در تماس باشید
دفتر مرکزی :
کرج جاده محمد شهر نرسیده به سه راه امیر کبیر روبروی مسجد صاحب الزمان فروشگاه البرز صنعت
تلفن تماس :
02636338710-13
09121611814
aparatfacebooktwiteryoulinkedininstagram
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp بر روی هر کدام از اکانت پشتیبان ما کلیک کنید.
ما معمولا در کمتر از 5 دقیقه پاسخ می‌دهیم
مدیر
پشتیبانی واتساپ
چطور میتونم کمکتون کنم؟